Tuesday, April 12, 2011

EAT (Part 1) : Tempat makan yang besh..

Sudah lama tak mengupdatekan blog aku..rase rindu balik,macam2 cite nak di kongsikan tapi memandangkan keadaan aku sering kali sibuk dengan kursus yang dijalani, so tak dapat la aku nak cite banyak2 kat korang.. tapi dalam masa yang ada ni aku tuliskan gak coretan aku tuk korang sume, xtaw la besh ke x bagi korang..

So kali ni memang aku nak cite pasal bab2 makan..dh memang feveret aku explore tempat makan ni..di tambah ngan buddy aku Adib ni banyak bagi cadangan tempat makan. Sepanjang tempoh aku menyepikan diri ni aku dapat rase tempat makan dil luar dari kawasan Butterworth. Pilihan bagi mengisi perut seperti di Kedai Cen Cendol Pulut Jeniang di Kedah dan Restoran Nasi Vanggey di Bandaraya ipoh memang tak menghampakan..walaupon jauh perjalanan tapi aku yakin yang aku akan singgah lagi tempat tu..

Pada 06 Apr 2011, pergerakan ktorang seramai 11 orang (geng2 kursus, jurulatih dan pemandu) bergerak ke suatu lokasi di sekitar gurun, spesifik kawasan dirahsiakan..tujuan nye g riki2 kawasan je..perjalanan yang menggunakan trak 1 tan bermula lebih kurang jam 0900 pagi, perjalanan sungguh memeritkan kan..bayangkan la ktorg nek trak..kalu ayam tu biasa la..haha,ditambah plak sampai ke lokasi ktorg dibasahi ujan..nak x nak ktorang terpaksa meneruskan perjalanan dan melengkapkan misi riki ktorg..setelah amek masa 2 jam ditempat tersebut, ktorang pon ape lagi..ke destinasi makan…haha

cuaca yang kurang selesa dalam perjalanan pergi dan balik

Tempat yang kami ‘idam2 kan’..yela mejadi buah mulut jurulatih sebelum2 ni..katanya dh lama beroperasi sejak 2001, dulu cam kedai cikai je.. so kita lihat nant..lokasi nya berdekatan dengan pekan Jeniang..kedai yang dimaksudkan adalah Kedai Cen Cendol Pulut Jeniang.

signboard masuk ke kedai

susunan tin..menarik!

ala2 pondok kampung gitu..

Sampai di lokasi kedai nya, len daripada yang aku sangka kan..igt kn warung2 je..pasal jurlatih cakap kedai makan cendol..so mesti pe yang korang pikirkan mest cam warung gak kan..First thing aku tertarik dengan susunan tin susu cam pyramid kat Mesir..haha,ngan meja ala2 pondok n juadah makanan tengah hari yang memg tertelan air liur dbuat nya..layan la pics ni k…

tunggu order..

pelbagai reaksi sementara tunggu menu utama

menu utama: cendol pulut..bisa beb!

aku ngan menu ikan bakar ngan kuah asam..

ayam bakar..mantap beb!
lauk lain yang menyelerakan

perkara wajib tentang brader ni..KICAP!

licin tu..tgk yang sana tu..sampai jilat..halusss!

Setelah selesai ktorang pulang melalui jalan ke Guar Chempedak dan melalui persimpangan ke Gunung Jerai (bila la nak daki gunung lagi ni..asyik daki badan je..haha)..kami sempat singgah di gerai yang mjual jagung rebus..feveret brader ktorang ni..bagi memenuhi feveret dia, ktorg bungkus makan sorang satu..nyum2..time ujan ngan pakaian basah ni memg sedap makan..

xlayan pe keadaan skang..syok layan jagung rebus

muke puas! RAJA JAGUNG..

Bagi kedai makan Cen, aku leh bagi 3 setengah bintang..cendol yang besh n makanan yang menyelerakan..ktorang pasti akan singgah lagi..jumpa lagi pada EAT (part II) : Restoran Nasi Vanggey..

1 comment: