Friday, March 18, 2011

EAT - Kedai Makan Nasi Arab - 17 Mac 2011

Hari ini aku lalui seperti hari2 yg biasa..masih dlm mood kursus..tapi yang membezakan nya aku menghadapi test bagi modul pertama..so pe yang aku buat biasa la study..erm nak kata study kuat tu xde la…smp 3 pagi..haha
Tu pon belek2 je buku..mana xnye,dh la tebal cm kamus beso..2 buku lg tu..mau xmau kene la baca..buddy aku lak xdpt bertahan lama..timing die pkl 1230mlm dh lentok..hee

Ngan cabaran aku amek, aku pon amek berkat ngn pose sunat..yela bkn payah pon (padahal nak save budget makan)…hahaha, aku sahur pon cume ngn biskut oat krunch yg ckp sedap bersama air Nescafe panas..

Pagi aku hadapi test ngn cukup serius..hee, ternyata aku masih konfius ngn soklan2 yang diberikan..padahal jawapan dh ade pon kat citu (objektif A B C D)..haha
Nah pe yang aku dpt keputusan ujian aku masih lagi belum arif tentang pelajaran sebelum ni..pe lagi aku diberi peluang kedua..ptg tu gak ade repeat test..bukan aku saje yang kene..sume skali..psl xlepas (lulus)..haha, syukur alhamdulillah akhirnya lulus gak..so moral nya kene la wt tol2.. kali ni kene lagi serius time kelas… jgn wt lawak je keje..haha

Cukup masa tuk berbuke pose aku cume bbuka seperti mane yg aku sahur td..cukup la tuk alas perut..Yela buddy aku ajak gi makan nasi arab, kata nye besh..so aku follow je la..Seperti dijanjikan jam 815mlm aku bersama buddy aku dan Wakse menuju ke Kepala Batas..dengan xketinggalan aku membawa skali kamera SLR aku..tuk rancangan aku..’Jalan2 Cari Makan’..haha

gune khemah je berniaga - area Kepala Batas

Sampai je destinasi aku tgk ramai gak orang..beratur lak tu..igtkan restoran makan tapi cume kedai makan tepi jalan je.. Pe yang spesel nye aku dapat taw nasi arab n ayam madu..tp aku xberkesempatan merasai makanan tu..dh abis lor..Buddy aku ckp kene dtg awal sbb slalu abis.. So nk gak pekene nasi kat ctu aku amek la nasi putih je, ngan ayam goring, kuah campur, telor rebus dan air milo ais.. so pe yang aku dapat rasakan memang sedap..tambahan perut dh lapar kan,pe je masuk sume sedap..kari die kire besh la..n yang penting xde la mahal sgt..nasi aku cume RM5.30..berbaloi la kalu kene ngan makanan..tp kalu harga kasi kurang lagi sket,sure aku dtg lg kerap..haha

leh tahan beratur nye

ni yang aku amek..nasi + ayam goreng + telor rebus + kuah kari

gaya xsabar nak rase

gaya paling comey

gaya terbaek

muke xcukup makan je..tp xbaek makan byk..

Wakse yang tetap maintain je..yela jaga makan kata nye

Buddy aku dibuai kekenyangan padahal cam xcukup je..haa

amek ko! makan xsampai lima minit..pelahap sume

ni ha harga tuk masing2 nye makan..


Erm..akhirnya perut pon dh kenyang..pi bayaq dan teruih balik la.. 3 setengah bintang!

2 comments: