Wednesday, March 16, 2011

Cite Hari Minggu Sudah..

Setiap minggu aku pasti menghadapi hari2 cuti yang cambesh..mane xnye balik ke kuala lumpur jupe cik tunang..haha, tapi minggu sudah aku memg keboringan tahap gaban.. kwn2 seangkatan aku sume balk bercuti..cume aku je sorg2 duk di bilik jadi cam 'jaga',haha...nk wat camne aku ni popualar dpt 'cuti awal' dari dorg..so kali ni pas weekend aku xdpt.. kekadang duk pikir bagus gak psl budget pon dh kureng.. tapi yg kureng enak nya sume xde nk teman2 sembang2 n jalan2.. nasib bek kwn tinggalkan motor helmet pink n perdana tuboCOR tu..leh la ilang bowink. time kaceh pada Adib n Wakse!

Hari pertama iaitu hari Sabtu aku xkemana2.. study punye study.. sudah mcapai tahap 'klimaks' iaitu BOWINK!..pe lagi g la lepak bilik kwn..nasri, bilik die tu ade la astro, DVD player n ekon..sodap la sket nk lepak.. Erm,bkn tahap lepak dh aku duk ctu..ciap wt cam bilik sendri, tdo la kat ctu..layan astro smp ntah pe2 cite..tgk movie Khurafat n Kembar Siang yang sama spesis yang cam xbesh nye..mentang ko xde nasri, abis bilik ko aku kerjakan..haha! Sabtu yang penuh xktvt tgk tv je..smp tv tgk aku..!

Melangkah ke hari Ahad, aku bangun awal dari bilik nasri terus balik ke bilik sendiri.. Masuk je bilik,ARGHH..pe aku nk wt ni..nmpk bilik je nk tdo..keh3.. langkah pertama aku wat g la mandi dulu, persiapkan diri tuk bekpes...lokasi aku sekitar pantai bersih... dengan menggunakan motor adib yang ade, ber T-shirt n seluar pendek terus ke lokasi.. Aku sentiasa diperhatikan.. ala2 cam artis la katakan.. dh jadi lumrah aku xlyan..aku fhm maksud dorg sume..bkn nye aku sombong, aku pon malu gak.. mane xnye aku pakai helmet PINK! haha..jambu ke pe aku..muke ganas...

Stelah beli surat khabar tuk dibaca, aku g la sarapan kat tpt cam food court tu..xtaw la name pe..aku bkn knl sgt,dekat sbelah dewan tu.. pekena dulu nasi lemak basic n nescafe tarik abah.. erm..memg cukup kenyang tuk aku.. Pe lg selesai bekpes akau teruskan xtvt aku yg agak bowink ni.. Balik bilik, pe lagi cr la baju mane yang bash aku setelkan dulu.. abis tang tu aku kemaskan bilik.. sapu la sampah2.. abis je keje tu aku berciap sendri tuk landing ats katil n on9..belum sempat 5 minit mencecah, aku sudah ilang ingatan... TIDO!

Sedar2 aku dh pkl 3ptg.. pergh lama lg lor.. xpus ati..pe nk wt ni.. tgk la cermin n termenung pe yang patt.. haa tgk rambutku dh pjg.. pe lg plan jupe anney la..gunting sm rambut aku..terus ciap2 aku capai kamera SLR n kunci kete perdana tuboCOR Wakse tu..terus ke destinasi.. Abis je gunting aku ke RnR Bagan Ajam..
lokasi tuk aku berehat2 n cuci mata.. bkn aku je.. yg dtg pon sm..

Lokasi pertama aku lepak tpt batu..lokasi yang penuh dengan org ramai, xkira yang berkeluarga mahupun yg berdua..kanak2 paling seronok...men layang2 n mandi kt pantai..yang lelaki xlepas peluang ngn hobi nye memancing..aku lak tgk kiri kanan 'snap'....setelah penat menghabiskan byk masa di tepi pantai aku singgah di  kedai makan yang berdekatan disitu..pekene dulu kuew teow sup yg slalu jadi feveret aku bile singgah kat ctu.. memandangkan cuaca semakin gelap n waktu dh dekat senja..aku pon berciap tuk balik..tp sblm balik g 'snap' lg..yela..bkn senang nk dpt pic time cloudy ni..lg2 area pulau tu..haa..tu je la aku nk cite psl hari2 minggu aku..enjoy my pics!

RnR Bagan Ajam

men layang2

mancing





mai pilih dik, byk lg stok ni abg simpan..buatan jepon dijamin no radiasi


berarak mendung kelabu


moh la kite balik..

Itu saja..tima kaceh!

2 comments: